روزانه های  یک زن
روزانه های  یک زن

روزانه های یک زن

متولد 1363!

کنترل خشم ... یا چگونه مدل ذهنی درست برای حل مسئله را پیدا کنم؟

کنترل خشم یا خود کنترلی یکی دیگر از درگیری های ذهنی امروزه منه .... تو این 5 سال زندگی مشترک متوجه شدم که کنترل خشم یکی از اساسی ترین و مهمترین پایه های روابط من و همسرمه و چون ایشان یک فرد حساسه و من هم یک فروردینی آتیشی ،کنترل خشم و کنترل احساساتمون از اهمیت بیشتری برخوردار می شود .

امروز که با همکاران برای صرف ناهار رفته بودیم در این خصوص صحبتی پیش آمد ،و واکنش همکارم در مقابل همسرش برایم جالب و تحسین برانگیز بود اینکه در موقع خشم همسرش ،کاملا خونسرده و همین خونسردی باعث می شود که کدورتی پیش نیاد و یا اگر هم پیش آمد خیلی زود مرتفع شود.

واقعا لازم می دونم و خیلی وقته که می دونم باید در این خصوص یک فکر اساسی و تمرین و ممارست جدی داشته باشم که بتوانم مذاکرات و بحث های پیش امده با همسرم رو مدیریت کنم و به دعوا و جر و بحث و به قول همسرم مسابقه که برتره (که همیشه من می خواهم بگویم برترم) نرسیم و دوستانه و صلح جویانه معضل و مشکل رو حل کنیم.

اما چه کنم که من فرد حساسی هستم و تو این یکسال حساسیتم بیش از پیش شده و بخاطر ساده ترین مسائل حتی با فرزندم تحملم تمام میشه و مسئله به داد و فریاد می رسد .که به تبع آن باعث می شود خودم رو دوست نداشته باشم و از وضعیت زندگی موجودم ناراضی باشم...

این که چطور  و چه تمرینی رو باید انجام بدهم و این که الان اصلا چگونه باید راجع به این موضوع فکر کنم و مسائل را دسته بندی و مشکلات پیش آمده را مدیریت کنم و یک فرد شاد و خوشحال و راضی باشم یکی از دغدغه های من هست که فکر کردن به این موضوع یا فراغ بال می خواهد و یا اینکه من اصلا چگونگی فکر کردن و راه حل پیدا کردن رو بلد نیستم ....!!!!!!!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد